Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wydarzenia

Rekolekcje Adwentowe 2018

40 rocznica Wyboru Jana Pawła II

16 października w piątek obchodziliśmy 40 rocznicę wyboru Jana Pawła II na Stolicę Piotrową. To ważne wydarzenie także dla naszej Parafii, ponieważ w naszej świątyni znajdują się Jego Relikwie i w każdą środę po Mszy Świętej modlimy się za jego wstawiennictwem.

Uroczystej Mszy Świętej przewodniczył O. Henryk Kałuża. Po Eucharystii odbyła się procesja z relikwiami wokół Kościoła.

Wspomnienie św. Faustyny 2018

W piątek, 5-go października, w wigilię wspomnienia św. s. Faustyny, w naszym kościele została odprawiona uroczysta Msza św. o godz. 18.00, której przewodniczył O. Zbigniew Winiarz. W ten sposób chcieliśmy upamiętnić w naszej Parafii tą wielką świętą, apostołkę Bożego Miłosierdzia.

Można powiedzieć, że w naszej Parafii przeżywaliśmy w tym dniu "mały odpust".

Ks. Marek Mekwiński 2018

2 października we Wtorek w naszym Kościele gościliśmy ks. Marka Mekwińskiego. Po Mszy Świętej odbyła się Adoracja i modlitwa wstawinnicza. Dziękujemy ks. Markowi za wspólną modlitwę.

38 rocznica powstania NSZZ „Solidarność”

2 września w naszym Kościele odbyła się Msza Święta w 38 rocznicę założenia Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność”.

Po Mszy uczestnicy uroczystości, w asyście pocztów sztandarowych, złożyli wiązanki kwiatów pod Krzyżem „Solidarności”. Organizatorem uroczystości była NSZZ „Solidarność” Ziemi Brzeskiej.

79 Rocznica wybuchu II Wojny Światowej

Uroczystości związane z 78 rocznicą wybuchu II wojny światowej odbyły się 1 września. Rozpoczęły się od uroczystej Mszy Świętej w Naszym Kościele. Obecne były na niej m.in. poczty sztandarowe organizacji kombatanckich, społecznych, a także wojska i brzeskich szkół. Nie zabrakło również harcerzy.

Po Mszy rocznicowe uroczystości kontynuowane były pod pomnikiem upamiętniającym obrońców Westerplatte i ich dowódcę majora Henryka Sucharskiego.

Wakacyjne wyjazdy - Bieszczady i Włochy

Tegoroczne wakacje, z całą pewnością pozostawią w pamięci dzieci i młodzieży z naszej parafii miłe wspomnienia. Wszystko za sprawą dwóch wyjazdów, które u progu wakacji miałem okazję poprowadzić.

Pierwsza wyprawa rozpoczęła się dnia 30 czerwca wczesnym rankiem, gdy tylko wygodnie zasiedliśmy w autobusowych fotelach. Przemierzając drogi naszej kochanej ojczyzny dotarliśmy wpierw do Wadowic, miejsca związanego z osobą św. Jana Pawła II, gdzie w urokliwy Sanktuarium św. Józefa odbyła się Msza święta. Wieczorem odetchnęliśmy górskim powietrzem rezydując w okolicy Zakopanego. Pierwszego dnia, odpowiednio wyposażeni, rozpoczęliśmy wędrówkę, podziwiając lokalne atrakcje. Choć deszcz nie ułatwiał uczestnikom wyjazdu życia, udało się nam zwiedzić tajemnicze i pełne legend ruiny zamku w Niedzicy oraz sprytną kolejką wjechać na Gubałówkę.

Więcej zdjęć z Zakopanem w galerii >>

Następnego dnia, tuż po obfitym śniadaniu, przyszedł czas na dalszą drogę. Tym razem na wschód Polski, z myślą aby odkryć rozległe tereny kolejnych gór – Bieszczad. Kiedy słońce wieściło zbliżający się koniec dnia nasza radosna i zwarta grupa, licząca ok 40 osób udała się w rejs po zalewie solińskim, gdzie wysłuchaliśmy historii tych terenów. W kolejnych dniach rozruszaliśmy kości, wspinając się na szczyt Połoniny Wetlińskiej, mknąc pontonami po wartkim nurcie rzeki San i pedałując ile sił w nogach na drezynach rowerowych tuż pod naszym pensjonatem w Myczkowcach. Ostatniego dnia urządziliśmy sobie spacer po Ogródku Biblijny i tam również wyjazd został podsumowany, dziękczynieniem Panu Bogu.

Tydzień później czekała mnie nieco bardziej ambitna wyprawa do słonecznej Italii, na którą zabrałem młodzież z parafii i nie tylko. Podróż poprzedzała Msza św. w naszym kościele w Brzegu, zaś większość trasy, do granic królestwa wina, mozzarelli, oliwy z oliwek i makaronu przebiegła w nocnych ciemnościach. Nad ranem odświeżyliśmy się nieco na Auto Grillu, a wkrótce po tym nasze stopy dotknęły ziemi w Rawennie - uroczym mieście, gdzie pochowany został Dante Alighieri twórca „Boskiej Komedii”. Na wstępie dodać należy, że całą wyprawą kierowała niezawodna Pani Maria, która nie tylko wiedzą, ale i kondycją nas wszystkich przewyższała. Gdy zwiedzania Rawenny nadszedł kres, mogliśmy swobodnie złożyć nasze zmęczone ciała na gorących piaskach plaży w Gatteo a Mare – miejscowości o charakterze wypoczynkowym. Następnego dnia zwiedziliśmy urokliwe ulice Florencji, nad którą od wieków góruje kopuła Katedry Santa Maria del Fiore, a popołudnie i następny słoneczny dzień upłyną w błogim spokoju przy dźwiękach szumiących fal.

W końcu przyszedł czas na odwiedziny Wiecznego Miasta – Rzymu, po którym wędrowaliśmy przez dwa dni – oczywiście z przerwami na posiłek i sen naturalnie. Perełką wyjazdu z pewnością stał się Asyż, położony na południowy wschód od Perugii, w regionie Umbria. Tam oddaliśmy cześć świętemu Franciszkowi, a spacer wśród majestatycznych zabudowań, dał nam możliwość zanurzenia się w duchowej głębi tego miejsca. Gdy Asyż był już za nami, ponownie ugościło nas Gatteo a Mare, a ostatniego dnia pobytu we Włoszech, zahaczyliśmy jeszcze o Wenecję, gdzie miło upłynął nam czas. Na sam koniec podróży, z marszem Radetzky'ego w tle, tryumfalnie wjechaliśmy do Wiednia miasta muzyki i „Mozartkugeln”. Zgodnie z tradycją całą wycieczkę zwieńczyła Msza święta na wzgórzu Kahlenberg. Tak, cali i zdrowi, opaleni i  zadowoleni powróciliśmy na łono ojczyste kończąc w ten sposób naszą przemiłą wyprawę.

Ks. Mateusz Zygmunt

Więcej zdjęć z Włoch galerii >>

Pielgrzymka do Henrykowa

W naszej parafii jest bardzo żywa modlitwa różańcowa. Wielu z nas odmawia Nowennę Pompejańską lub należy do Róż Różańcowych. Właśnie takie osoby zostały zaproszone przez ks. Arcybiskupa Józefa Kupnego, na diecezjalne spotkanie w Henrykowie. W sobotę 18 września z naszej parafii udało się na to spotkanie 48 osób wraz z ks. Pawłem.

Wszyscy byli zachwyceni pięknem cysterskiego klasztoru i Kościoła. Po zwiedzaniu nadszedł czas na Mszę Świętą. Wspólnej Eucharystii przewodniczył bp Andrzej Siemieniewski. Po Mszy Świętej odbyło się wspólne nabożeństwo różańcowe przed wystawionym Najświętszym Sakramentem. I Archidiecezjalną Pielgrzymkę Członków Żywego Różańca do Henrykowa uświetnił koncert patriotyczny Tomasza Krajewskiego i Andrzeja Waśniewskiego. Koncert pięknie wpisał się w obchodzoną w tym roku 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Po Koncercie w dobrych nastrojach, udaliśmy się w drogę powrotną. Nastrój radosnej modlitwy towarzyszył nam także w autobusie. Dziękujemy Matce Bożej za to piękne spotkanie.

Nabożeństwo Fatimskie - sierpień 2018

13 sierpnia w poniedziałek odbyło się kolejne Nabożeństwo Fatimskie. Naszej wspólnej modlitwie przewodniczył ks. Rafał Kowalski – znany nam wszystkim kapłan.

Nabożeństwa Fatimskie trwają od maja do października. Czekają więc nas jeszcze dwa spotkania z Naszą Matką 13 września w czwartek oraz 13 października w sobotę.

Warto przyjść i doświadczyć tego pięknego nastroju modlitewnego i ogromnego przeżycia duchowego.